Back to top

5 pont, amit gondolj át az új weboldaladhoz

Úgy hiszem a mai “zsebemben az internet” világban már nem kell részletezni, hogy egyáltalán miért van szükség weboldalra. Mert egyfajta digitális kirakatként képet alkot a vállalkozásodról, szolgáltatásaidról, önmagadról. Mert ezzel bizalmat épít (vagy rombol). Mert, „aki kimarad, az lemarad”.

Sokkal fontosabb kérdésre keressük a választ: mit kell neked tudnod, ha még nincs weboldalad, vagy a meglévőt akarod lecserélni?

Ha még nincs… lesz. De hogyan?

A projekt elindítása a legnehezebb, ez sokkal inkább múlik rajtad, mint a választott designeren. Ebben fogunk most neked segíteni. Ha a következő listát átgondolod, nem csak időt spórolsz és a weboldalad készíted elő, de a végeredmény is jobb lehet.

1. Írd le mi a weboldalad célja

Ez lehet annyi, hogy „vállalkozásomat, termékemet, referenciáimat jó minőségben megjelenítsem az interneten”, „a brandem erősítése”, „vevők szerzése”, stb.
A végeredményt, akár tudatosan, akár akaratlanul is ezzel a céllal fogod összehasonlítani.

2. Partneri hozzáállás

A web egy igen dinamikusan fejlődő terület. Ami 5 éve modern volt, az mára már elavult. Gondolj a weboldalad jövőjére. Ne csak azt keresd, akit „megbízol-elkészíti-átadja-kifizeted-vége”. Partnert keress, akinek érdeke a sikered, aki idő közben karbantartja és segít, ha bővíteni, ha újítani kell.

3. Költségvetés meghatározása

Húzd meg a határt, mennyit tudsz (és akarsz) rászánni a projektre.
Bár egy weboldalt nem lehet kilóra mérni, itt is igaz, hogy többért többet kapsz. Több funkciót, odafigyelést, profizmust.

4. Idő

Adj elegendő időt a projekt megvalósítására. Nyilván a céltól és a feladat összetettségétől függ, de készülj fel, hogy nem napokról beszélünk, amikor weboldalt tervezünk. Lépj időben.

5. Gondold tovább

Az új weboldalad élesítése nem a végállomás, hanem a kezdet. Készíts tervet, hogyan fogod beépíteni a marketingedbe. Hogyan fogod eljuttatni a célközönségednek? Van hivatalos Facebook oldalad? Ossz meg róla tartalmakat. Van szórólapod, névjegykártyád? Írd rá a webcímed.

A weboldalad egy eszköz, amit ne félj használni.